Na Maltu s přestupem v Římě

• January 11, 2018

Praha, 01:14

Sedím v messy drdolu na barový židli žižkovskýho bytu, na poslední chvíli hledám zábavnou knížku do Kindlu, se kterou mi let s přestupem v Římě rychle uteče. S lehkou nedočkavostí poklepávám nohou a sleduju čas na troubě, který mi říká, že si klidně můžu dát vanu, protože se stejně nevyspím, tak musím ten čas nějak příjemně vyplnit. Vyjíždíme ve 4 ráno, letíme v 7. Vidět východ slunce je vždycky hrozně pěkný ať je to z okna letadla nebo jakýhokoliv jinýho místa s nohama na zemi. Přemýšlím, jestli jsem na něco nezapomněla. Balení do batohu je challenge a já ovládám většinou jen extrémy typu všechno nebo nic, takže na Maltu letím jen ve dvou outfitech s téměř prázdným batohem a naprosto bez stresu (nebo se o to alespoň snažím a snad poprvý mi to jde). Jdu si dát chvíli me-time – napustit vanu, dám si pleťovou masku, umyju vlasy, pustím hudbu a všechno si v klidu připravím.

Update z letadla: Vanu jsem si napustila bez hudby a ležela tam nakonec tak dlouho, že jsem pak lítala přesně jak jsem lítat nechtěla. :D Kindle jsem v letadle nakonec ani neotevřela a západ slunce jsem neviděla, protože jsme měli zrovna to jedno místo bez okýnka, hahah. Tak jsem si opřela hlavu o Johnyho a na hodinku relaxovala. Vy máte těch fotek z oken letadel už určitě plný zuby a já jich uvidím ještě (doslova) mraky, tak vám v tomhle článku určitě chybět ani nebudou, žejo. :)

Řím, 10:11

První cesta Ryanarem byla celkem zajímavá. I když nakupujete letenky pro pár, v letadle vás rozdělí a sedíte každý úplně jinde. Pokud chcete sedět spolu, musíte si zaplatit a cena může být (podle počtu letů) klidně okolo tisícovky, což je na tu hodinu a půl úplná zbytečnost a taky vyčuranost, jak vydělávat. Takže jsem chvilku seděla na prostředním místě se dvěma cizinci, Johny byl o několik řad dál. Pak jsem si všimla, že pán vedle mě komunikuje pravděpodobně se svojí přítelkyní, která seděla jedno sedadlo před Johnym. I když neuměl anglicky, rychle pochopil, že může mít svojí lásku na dosah ruky a já byla spokojená, že se nemusím bát, že usnu cizímu klukovi na rameni. :D  Takže po deseti minutách jsem měla svýho myšáka vedle sebe a byla jsem ráda, že jsme za to nemuseli ani nesmyslně platit.

Prohodilo se tam asi celkem osm lidí, co jsem tak v našem okolí vypozorovala. Pokud se tedy chystáte na cestu touhle leteckou společností a nepotřebujete mít sedadlo u okna, klidně se na to vyprdněte, protože to jde vždycky nějak vymyslet – a za ušetřený peníze si můžete dopřát další výlet nebo nějakou lepší večeři. :)

před boardingem, 13:09

Nikdy předtím jsem neletěla s přestupem, tak jsem se trochu bála, jak ty čtyři hodiny v Itálii utečou. Nakonec to nebylo vůbec tak hrozný. Dali jsme si kafe (italský dvojitý espresso je teda docela brrr) a svačinu. Kolem druhý začal projevovat ten crash po noci bez spánku, ale to už jsme byli v letadle.  Slečna, co měla sedět vedle Johnyho rovnou nabídla, že si sedne místo mě (potkávat milý ochotný lidi je vždycky příjemný) a tak jsem si počkala na safety instructions (hrozně mě to baví, jak to předvádějí) a pak celý let prospala. Znovu bez okýnka, ale teď nás čeká tolik letů, že mě to vůbec nijak netrápí. Kdybych seděla poprvý v letadle, možná bych z toho byla i smutná. Johny říká, že když lítáte často, je to jako autobus, not a big deal.

Malta, 15:25

Proletěli jsme hodně fluffy obláčkem, při přistání na runway jsem se kousla do jazyka a juchuu, we made it to Malta! Cestou z letiště jsme chytli špatný autobus se správným číslem, co jel na druhý konec ostrova, tak jsme si prohlídli už po přistání vyhlídkovou jízdu a pak jsme přestoupili na náš směr. Bydlíme v Marsaskale. V bytě je topení, kam můžete házet eura a ono to hřeje hodinku, jezdí se tu po levé straně a pokud chcete přes cestu, musíte prostě (opatrně) běžet. Doma jsme sundali batohy, zašli do obchodu pro chléb a pár základních věcí a pane bože – chleba s máslem, to je lahoda, neměla jsem ho už od odletu z Lisabonu. Na jinou večeři nebyl čas, dali jsme si sraz s mojí milovanou Jenny (instagram @jennybeesme) a chvíli seděli v restauraci. Hrozně jsem se těšila, až Jenny osobně poznám a už teď mi je líto, že jsme na Maltě tak krátkou dobu! <3

Druhý den odpoledne: Domu jsme došli brzy a já jsem usnula okolo desátý, což se stalo naposledy asi v mém dětství, hahah. Vyspali jsme se nádherně, venku je teplo a svítilo slunce. Dnešek máme pracovní, ale až dopíšu článek, pojedeme do Valletty najít kávu na aeropress, koupím si bačkory do bytu a konečně si dáme nějakou pořádnou večeři. Přidávám do článku jen pár fotek, co jsem včera stihla nafotit. Koukám na tuhle fotku u autobusu a úplně mi došlo, co se u mě všechno změnilo. Z princezny co by bez podpatků v patnácti nevyšla ani do obchodu a radši trpěla bolestí nohou se stala taková normální chci-zažít-hrozně-moc-dobrodružství holka, který nevadí žít bez makeupu klidně celý týden, podpatky moje noha neviděla ani nepamatuju a kdyby mi tehdy někdo řekl, že budu brečet štěstím z černýho batohu, do kterýho mimo jiný zvládnu sbalit svůj život na dlouhou dobu... no hodně moc bych tomu nevěřila. Ale říkám, za tu dobu co žiju, se mi tahle Annie líbí nejvíc. A cítit se dobře ve svý kůži je klíč ke spokojenýmu životu ať jste kdekoliv. :)

Mějte se krásně a já se zase brzy ozvu!
Annie

18 comments:

1. To je naprosto skvělý! Přesně takhle bych chtěla jednou cestovat, takže naprosto chápu tvé nadšení z toho, že se vejdeš do jednoho baťohu, na makeup kašleš a všechno si to užíváš - i to, co se třeba tolik nepovede. Těším se na další update! :)
    Kout světa

Replies
    1. Děkuju moc Káťo a držím ti pěsti, ať se to podaří! :)
      P.S.: přežít ve dvou outfitech měsíc, naprosto bez problémů – sice jsem prala 4x týdně, ale stojí to za to, nemusím moc vymýšlet, co na sebe. 😂

Delete
  2. Také bychom chtěli s přítelem začít cestovat, ale zatím nějak nevím, jak bych pořešila finance, jelikož mám klasické zaměstnání a nějak nevím, jak bych se dostala k příjmům jinak, kdybych byla na cestách, kde člověk peníze potřebuje :D
    Jinak s RyanAir zatím špatnou zkušenost nemám, poprvé jsme letěli s přítelem v říjnu do Brusselu, seděli jsme vedle sebe za stejnou cenu a s ničím jsme problém neměli. Za týden letím se stejnou společností do Říma a máme opět všichni místa vedle sebe, tak snad to dopadne dle bookingu :)
    Co ale omezují, jsou ''výhodné'' ceny letenek, kdy jsme bookovali dvě letenky najednou, při druhé nás to přehodilo s chybou zpět na začátek stránky a už nám to nabídlo druhou letenku za dvakrát dražší cenu. K naštvání :D
    Doufám, že se Vám bude dařit jako minulý rok při cestování a nic Vás nepostihne :) Držím palce! <3 Nikky

Replies
    1. To je hrozně zvláštní.. i když některý společnosti s tím dělají fakt čáry máry. :D

Delete
  3. Skvělý, těším se na to pokračování :)
    Sarushef blog

ReplyDelete
  4. Moc vam fandim,sama se na podobne dobrodruzstvi s pritelem chystam. Hrozne by me zajimal clanek o tom jak takhle na cestach pracujete,vydelavate:) A.

Replies
    1. Děkujeme moc! Pracujeme jako location independent, takže remote job. Chce to mít ale zaměření, který remote podporuje. :) někdy k tomu možná natočím něco na YT, kdyby o to byl zájem.

Delete
  5. Tyjo, strašně se mi líbí styl psaní "tady a teď", to asi jednou zkusím taky! :) hned to zní mnohem víc autenticky a zároveň jako z knížky! :) nevím, jestli si to náhodou někde nepsala, ale jak budete na Maltě dlouho? Děkuji za odpověď!

Infinite treasure

Replies
    1. Děkuju! Mě to takhle baví, občas díky tomu i rychleji cesty letadlem utečou. Už jsme se z Malty vrátili, byli jsme tam zatím jen 20 dnů, protože nás čeká pracovní cesta do USA, jinak bych tam byla ráda i delší dobu. :) A určitě zkus, je to fajn!

Delete
  6. Ahoj, sleduji tě krátce tak že je možné že jsi na tuhle otázku už odpovídala :) Ale chtěla bych se zeptat (vím že je to osobní:D ) kde na to cestování bereš peníze? Zajímalo by mě to čistě pro inspiraci, proto že i když už rok chodím do práce a mam něco našetřeno neumím si představit že bych z toho další rok zvládla cestovat. ( I když bych si to moc přála!!)
    Jinak už se moc těším na další články a přeji hodně štěstí!! :)

Replies
    1. Ahoj, díky za zprávu. Máme remote job, pracujeme tam, kde zrovna bydlíme. :)

Delete
  7. Super! Tesim se na dalsi clanek:))

ReplyDelete
  8. I přesto, že si to teď můžu číst u Tebe na blogu, doufám, že za pár let mi bude ležet v knihovničce Tvoje knížka o všech dobrodružstvích, které jsi zažila na svých cestách ♥